De sleur.. - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joanita Pagter - WaarBenJij.nu De sleur.. - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joanita Pagter - WaarBenJij.nu

De sleur..

Blijf op de hoogte en volg Joanita

13 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo allemaal!
Het is al weer even geleden dat ik iets heb geschreven, maar de tijd vliegt hier zo ontzettend hard voorbij dat ik bijna geen tijd heb om even op adem te komen!

Mijn vorige verslag is van vrijdag 7 februari, dus ik kan jullie ondertussen vertellen wat ik dat weekend heb gedaan. Vrijdagavond besloten Margreet, Fraukje en ik op stap te gaan naar Snap Dragon. Was erg leuk! Je hebt daar verschillende etagès en op de tweede heb je een mooi uitzicht op de haven! Toen wij daar waren was er blijkbaar ook een trouwerij aan de gang, want er liep een vrouw met een prachtige witte jurk rond te zwalken (zij had het duidelijk erg naar haar zin) totdat ze door de bruidegom naar huis werd gestuurd!

Eigenlijk was het voor de rest niet zoveel 'bijzonders' Margreet en ik zijn beide dagen naar Takapuna Beach geweest en hebben daar heerlijk in de zon liggen bakken (ik ben natuuurlijk weer verbrand...). Zaterdag zijn we heerlijk bij Massimo uit eten geweest en daar gaan we zeker nog een keer naar terug, wat een heerlijke gerechten hebben ze daaar! Tussen 4 pm en 6 pm hebben ze daar ook happy hour (Wijn en bier voor $5), dus we gingen voldaan naar huis. Zaterdagavond gaan stappen met Margreet, Pete, Petra, Jahna, Lilly, John en Jasper en op weg naar huis kwamen we local Jeremy tegen. Deze aardige jongen bood aan om ons naar huis te lopen, maar hij sloeg hier wel een beetje in door want hij zat uiteindelijk in ons appartement en hij was met heeeeel veel moeite terug naar huis te sturen!

Zondag kennis gemaakt met Fraukje haar vriend, Arne, die drie weken richting het zuidereiland gaan en wederom lekker op het strand gelegen (wel in de schaduw en met een vestje aan !) om vervolgens opnieuw naar Massimo te gaan, want op zondag is er daar vanaf 4 uur niet alleen happy hour maar ook een dj (of band), een hoop mensen en een BBQ! Toch maar besloten niet wééér uit eten te gaan en braaf thuis rijst klaar te maken!

Maandag begon helaas de werkweek weer en ik mocht gelukkig meer en meer leuke klusjes doen! Het is een beetje jammer dat mijn begeleider heel erg vlug en 'knauwerig' Engels spreekt waardoor ik het maar met moeite begrijp. Ik vraag hem vaak om uit te schrijven (in het kort) wat ik moet doen, maar ook zijn handschrift is helaas onleesbaar. Eind van de middag mijn favoriete lesje weer gedaan en gelukkig nu een stuk minder spierpijn!

Dinsdag werken en daarna lekker bijkletsen met Meike! We besloten om uit eten te gaan en belanden uiteindelijk ben een heel schattig tentje waar we op het balkon konden zitten! Erg lekker gegeten (en niet duur) en toen we gingen afrekenen kwamen we er achter dat er op dinsdag altijd 25% korting wordt gegeven! Wat een mazzel!!

Woensdag werken en daarna een Spinningles gevolgd op de sportschool. Dit was ook Chris zijn laatste avond en dus gingen we naar Occidental (Belgisch Cafe) als afscheidsfeestje! Erg gezellig!

Vandaag is het donderdag en tijd om even op adem te komen! Geen sport, geen plannen even lekker niks! Morgen gaan we naar het Lantarn Festival in het Albert park (vanwege het Chinese nieuw jaar), zaterdag de city tour en volgens mij gaan we zondag BBQ-en!! :)

Kortom, plannen genoeg! Gelukkig krijg ik van mijn werk ook 'extra' vrij: Diane en Peter (mijn begeleiders) moeten op training dus ik krijg de 24e en 25e vrij en ook de 28e! Ik hoef die week dus maar 2 daagjes te werken, wat vervelend!

Cheers !


  • 13 Februari 2014 - 06:38

    Bert:

    Eej verwegvrouwke.
    Ik geniet elke keer weer van je verslagje. Dus blijf schrijven aub. En genieten natuurlijk. Knuf en kus uit het winderige natte Holland.

  • 13 Februari 2014 - 09:22

    Rowena:

    nou nou.. wat een verhalen! kan wel zien dat je je stapmaatjes van hier gelukkig niet mist! ;) tis te hopen dat we hier in de zomer niet zulk mooi weer hebben want dan kan ik gewoon me lange mouwen aan! krijgen we niet het melkfles en chocomel idee als we naast elkaar lopen XD t weer is hier bar en boos! veel regen, koud (al vriest het nog steeds niet) en veel wind!
    maar goed om te horen dat je geen moment stil zit als je dat niet wilt! vandaag dagje vrij gehad zal je vast goed doen! slaap lekker alvast! Dikke kus

  • 13 Februari 2014 - 13:01

    Natasja:

    Hoi hoi,
    Wat heb jij een relax leventje. Je bent gewoon verder gegaan alleen andere mensen om je heen. Feessie hier bbq daar nou je geniet volop. Geniet er lekker van. We lezen je verhalen en voelen bijna de zon hier.
    Gr x natas

  • 14 Februari 2014 - 15:43

    Opa & Oma :

    Hallo Joanita,
    Wat is het leven toch mooi daar we genieten van je verhalen.
    En wat fijn dat je het goed kan vinden met de meisjes.
    En wat special die korting op zo'n dag maar wel lekker voor je.
    Opa is druk met hout voor de kachel samen met Corné een kar vol wezen halen
    en nu in stukken aan het zagen voor Corné en ons en dan netjes stapelen
    hard werken dus.
    Ik ben een taart aan het bakken want Henny & Dick komen zaterdag.
    en nog wat lekkers om voor het avondmaal.
    Dan is weekend weer zo voor bij.
    Als het weer mee zit ga ik met Paulien naar de Dolfijnen toe want zij heb vakantie nu.
    Of naar beeld en geluid dus je ziet dat we ons ook bezig houden.
    Veel plezier weer aankomende week

  • 15 Februari 2014 - 21:58

    Ton En Ina:

    Hoi Jo,
    Dat verweg stage lopen is maar bijzaak en staat leuk op je CV. Alles eromheen is veel leuker. Hoop dat je foto's maakt die wij over een tijdje met commentaar van jouw kunnen bekijken.

    Liefs uit het zeer winderige holland.


  • 18 Februari 2014 - 21:15

    Coby:

    Hoi joanita
    dat leventje daar ziet er heel zonnig uit, zo te lezen in je verslagen. Leuk om te lezen dat je daar goed ingeburgerd bent. Je beleeft zo nog eens wat. Nederland mis je niet erg heb ik de indruk. Gelukkig maar het is hier niet zo mooi weer als bij als bij jou .
    Het gaat hier zo zijn gangetje, nu even bijkomen met je verslagen. Veel plezier verder. Ik lees het wel weer. Groeten ook van de Strijdjes.

  • 19 Februari 2014 - 19:33

    Corné En Margriet:

    Leuk dat je het zo goed naar je zin hebt! Groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joanita

Actief sinds 13 Jan. 2014
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 31117

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2016 - 15 December 2016

Azië

13 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

23 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Stage in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: