Cycloon Lusi - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joanita Pagter - WaarBenJij.nu Cycloon Lusi - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joanita Pagter - WaarBenJij.nu

Cycloon Lusi

Blijf op de hoogte en volg Joanita

16 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo lieve allemaal!

Weer een week vol avonturen beleefd!
Maandag begon erg rustig, want ik was wel erg moe na al dat zwemmen, surfen en feesten! Braaf naar stage gegaan, 's avonds gesport en vroeg mijn bedje in om weer enigzins bij te kunnen slapen!

Dinsdag opnieuw een dag naar stage geweest, 's middags een spinninglesje gevolgd en vervolgens naar huis waar ik de rest van de dag heerlijk filmpjes heb zitten kijken (ff relaxen!).

Woensdag weer naar stage, 's avonds samen met college Diane een spinninglesje gedaan en daarna vlug naar huis want het was woensdag- steaknight at Shakespear's en Margreet, Meike, Sjoerd en ik zouden daar dus een halve kilo steak voor $15 gaan eten! Ik had door het sporten ontzettende honger dus ik kreeg het als enige voor elkaar om de hele steak te eten en had zelfs nog ruimte voor een brownie-toetje! Waar ik het allemaal heb gelaten weet niemand, maar het was ontzettend lekker en heeeel erg gezellig!

Donderdag opnieuw stage en het beloofde twee drukke dagen te worden, want we moesten de maand februari afsluiten! 's Middags nog even gaan boksen at Liam's class (was heerlijk) en vervolgens op naar huis. Vlug mijn spullen gepakt, want we zouden Sjoerd 'helpen' zijn pasta op te eten en dus zou er pasta carbonara (maar dan wel verse!) voor ons klaargemaakt worden! Jammie! Vervolgens moesten Meike en ik ons haasten naar de salsales, waar mijn nieuwe danspartner braaf op mij stond te wachten (so sweet!). Heerlijk gedansd en daarna nog even terug naar Sjoerd, want hij ging een hoop spullen die hij niet meer nodig had weg geven.. Uiteindelijk zijn zomerjas, trui en een paar teenslippers op de kop getikt! :P

Vrijdag opnieuw een drukke drukke drukke dag en helaas na een heleboel tegenslagen (Peter en computers....) toch niet al het werk af kunnen krijgen. Ik had hem graag nog wat langer geholpen, maar ik moest vlug naar huis want Sjoerd stond met zijn koffers voor de deur bij Empire en het regende (de arme jongen!) Hij mag namelijk de twee weken dat hij hier nog is in het appartement van Meike slapen en hij moest zijn oude appartement uit. Ik ben een van de eerste die terug is in empire en dus mocht ik de arme jongen binnen laten. Vervolgens met Bouke, Edwin en Sjoerd gaan voetballen in het park, boodschappen gedaan en om half 9 nog wraps gemaakt. Daarna thuis biertjes gedronken en op naar de stad. Binnen no time was het 4.30 en was het wel eens tijd om naar huis te gaan...

Doordat Cylcoon Lusi dit weekend in Nieuw Zeeland werd verwacht konden we weeeer niet gaan haaien duiken en hebben we alles moeten cancellen. Volgens de voorspellingen was het zelfs te gevaarlijk om de weg op te gaan... Het heeft wel flink gewaaid en heel veel geregend, maar dit was vooral van zaterdag op zondag nacht en in Auckland is de schade heel erg beperkt gebleven. Ons weekend is er wel iets anders uit gaan zien:

Zaterdag heerlijk uitgeslapen en een filmpje gekeken in mn bedje, wat een luxe! Ik had op vrijdag gratis kaarten voor het beerfestival gekregen van mijn collega Russel, maar omdat het hele opstarten zo lang duurde zjin we niet meer gegaan en besloten we te gaan shoppen! We zijn naar dress market in Onehunga geweest, dat is een groot outlet shopping mall. Daar de leukste dingen op de kop getikt, onder andere twee zonnebrillen en een bikini. Om 5 uur ging helaas alles dicht en gingen we weer terug naar huis met enige vertraging omdat de buschauffeur ons zo voorbij reed! Margreet, Fraukje en ik hadden na al dat shoppen totaal geen zin om te koken dus zijn we lekker mexicaans gaan eten en gingen we thuis een filmpje kijken. Op verzoek van Margreet werd het 12 years a slave en als ik jullie een tip mag geven: dit is absoluut geeeen zaterdagavond film! Onze hele stemming was er dan ook niet naar om nog te gaan stappen en ik ben uiteindelijk om twaalf uur mijn bedje ingerold.

Zondag opnieuw lekker uitgeslapen en vervolgens even met Sjoerd geskyped. Daarna heel erg sportief een uurtje gaan hardlopen, vlug gedouched en toen met Sjoerd, Bouke en Margreet gaan lunchen bij de haven. Heeeeeerlijk! Het was zondag helemaal groen in de stad, want het was st patricksday (of dat is het vandaag...?) dus naar een Ierse pub waar een Ierse band aan het spelen was en waar de stemming er goed in zat! Ze speelden allemaal mee zing nummers en we hebben ons er goed vermaakt. Vervolgens om half 9 maar weer uit eten, dit keer Elliot's waar we een pizza hadden gescoord! Daarna maar eens op huis aan en lekker naar bed!

Vandaag is weer een nieuwe week op stage. Wat ik vandaag ga doen weet ik nog niet maar dinsdag en woensdag moeten Peter en ik 2 dagen naar Ellerslie (een centre in de buurt) om daar naar de unders and overs te gaan kijken. Dit zegt jullie waarschijnlijk heeeel erg weinig :p Donderdag heeft Diane weer alle hulp nodig want dan is het de 20e van de maand en vrijdag nog geen idee! Misschien wel weer een pingpong tournooi?!

Liefs!

  • 16 Maart 2014 - 22:26

    Marieke:

    Heej Jootje!! Wat heerlijk weer om jouw verslag te lezen!! Leuk hoor al je belevenissen!
    Dan is het hier maar saai hoor

  • 16 Maart 2014 - 22:44

    Opa & Oma :

    Hallo Joanita,
    Wat hebben we weer genoten van je vehaal en daar door een glimlach op ons gezicht gehad.
    Wij hebben dit weekend 55 km gefietst en we zijn bezig geweest afgelopen week met de camper nieuwe vloerbedekking gelegd enzo en lekker in de zon gezeten.
    Dus onze week is ook om gevlogen.
    Nu maandag route bordjes kontrole rond Veere voor de fietsbond.
    Wij wensen je een fijne week toe en blijf gezond.
    Liefs van ons xxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joanita

Actief sinds 13 Jan. 2014
Verslag gelezen: 559
Totaal aantal bezoekers 31118

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2016 - 15 December 2016

Azië

13 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

23 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Stage in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: