Ziekjes - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joanita Pagter - WaarBenJij.nu Ziekjes - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joanita Pagter - WaarBenJij.nu

Ziekjes

Blijf op de hoogte en volg Joanita

25 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi allemaal!

Allereerst mijn excuses dat jullie zo lang op mijn volgende reisverslag hebben moeten wachten, maar ik ben net weer een beetje boven water na twee dagen de griep te hebben gehad.

Laten we weer bij het begin beginnen, vorige week maandag was best 'normaal': gewoon naar stage en daarna weer een boks-lesje gedaan met mijn collega Hannah. We zijn behoorlijk aan elkaar gewaagd dus ik was helemaal total loss toen we klaar waren (heerlijk!).

Dinsdag ging met Peter naar het Centre in Ellerslie. We gingen met de auto en ik mocht rijden want Peter had zijn bril niet bij zich, dus hij zou wel navigeren... Navigeren zonder bril blijkt niet erg goed te werken, want we zijn tot twee keer toe verkeerd gereden en hij vroeg twee keer waarom ik stopte terwijl het stoplicht voor ons op rood stond. Toen ik dacht dat we weer veilig thuis waren en 'alleen nog even de parkeerplaats op moisten rijden' had Peter er nog bijna voor gezorgd dat ik een brandweerauto met loeiende sirene de pas af had gesneden, maar gelukkig kwamen we zonder kleerscheuren weer aan! Wat uit onze meeting met de centre manager wel is gebleken, is dat er een heleboel misgaat bij de unders and overs en omdat we niet precies weten wanneer dingen echt verkeerd zijn gegaan, gaan we nu gewoon bij het begin beginnen en alles opnieuw uitzoeken (Jippiee!).

Woensdag was weer een behoorlijk normaal dagje, eerst naar stage en daarna lekker sporten.

Donderdag precies hetzelfde, alleen had ik 's avonds weer een salsa les. Ik dacht dat ik een topper aan de haak had geslagen als danspartner met een super ritme gevoel, maar helaas niks blijkt minder waar. Een houten klaas is er niks bij en hij kan alleen 'salsa' dansen als ik tot 7 blijf tellen! Ach, het maakt verder ook niet erg uit want ik kan wel heel erg met hem lachen.

Vrijdag laatste dag van de week en er kwamen bij ons mensen op sollicitatiegesprek! Aangezien Diane (mijn directe begeleidster) een dag vrij was en de sollicanten werden aangenomen om haar te helpen, mocht ik ze wegwijs maken in ons systeem en uitleggen hoe ze bepaalde rekeningen moesten betalen. De twee dames waren erg aardig en hadden het vrij snel onder de knie, toch hoop ik dat de tweede werd aangenomen want ik vond haar veel beter bij het team passen, wat ik ook tegen Peter heb gezegd toen hij aan mij vroeg wie ik de betere kanditaat vond! Ha ik heb hier ook al een rol als adviseur verworven! :)
's avonds zijn we naar het Mexicaans Café geweest en ze hebben daar op vrijdagavond altijd salsa avond. Wat een sfeer en wat een lieve mensen waren daar! Ik ging met Margreet en had daar met mijn twee-linkervoeten-danspartner afgesproken. Gelukkig kwamen we genoeg mannen tegen (oa een Duitser) die genoeg kaas van salsa hadden gegeten en hebben we een heerlijke avond staan swingen!

Zaterdag was de dag dat Margreet en ik een fotoshoot zouden gaan doen. Het was ontzettend leuk en na 3.5 uur shooten waren we nog zo'n anderhalf uur mee bezig om alle foto's uit te zoeken en te selecteren welke we wilde. Uiteindelijk hadden we beide 10 foto's en hoorden we toen dat dat ons... $1640,- zou gaan kosten! Wat?!! Bleken de foto's $265 per stuk te kosten, terwijl de deal (die we op een vergelijkbare site als vakantieveilingen hadden gekocht) slechts $39 koste! Wat een delusie was dat! Uiteindelijk hebben we alle prachtige foto's bij de fotograaf achter gelaten en hebben we besloten in Nederland nog eens zo'n shoot te doen, want het was toch wel heel erg leuk!

Zondag was prachtig weer dus zijn we lekker naar het strand gegaan, waar we eindelijk onze nieuwe bikini konden dragen! Gelukkig niet verbrand :)

Maandag stond ik op met een hele zere keel en pijn in mijn hele lichaam. Toch maar aangekleed en 5 minuten voordat ik zou vertrekken toch de knoop doorgehakt en thuis gebleven. Dit was achteraf maar slim ook, want ik bleek een flink griepje te hebben. Thuis veel geslapen en even een hart-onder-de-riem-gestoken momentje met Sjoerd gehad :)

Dinsdag precies hetzelfde verhaal, weer helemaal aangekleed en toch maar weer niet gegaan. Veel op bed gelegen en veel series gekeken :p 's Avonds kwam Willemijn nog gezellig thee drinken en hebben we even heerlijk bijgekletst :)

Vandaag (woensdag) zit ik weer braaf op kantoor. Ik ben nog niet helemaal beter, maar ik ben weer fit genoeg om iets te gaan doen en eerlijk gezegd ben ik wel weer klaar met 'op bed liggen'. Margreet heeft vandaag haar laatste dag op het werk en we hebben vanavond afscheidsdiner voor haar!

Voor de rest van de week is het veel optrekken met Margreet, morgen laatste x pubcrawl als ik me goed voel en vrijdag nog lekker een dagje samen, want ik heb die dag vrij gevraagd. Zaterdagochtend stapt ze om 6 uur in het vliegtuig op naar Nederland. Nu nog maar even flink genieten van mijn lieve lieve huisgenootje!

Liefs!


  • 25 Maart 2014 - 21:49

    Margreet:

    Ik ga al weer helemaal stuk door ons shoot verhaal hahahaah 1600 dollie voor 10 fotos ;)
    met daarna een heerlijke 14 dollie lunch :P

  • 26 Maart 2014 - 14:04

    Els De Pagter:

    stelletje gekke meiden, maar toch weer een mooi avontuur beleeft!!! 1 van jullie vele.
    vanaf nu weer volop drukke prachtige weekendenn Joanita! ik ben weer zo benieuwd naar je verhaal!!! veel liefs, je mamsie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joanita

Actief sinds 13 Jan. 2014
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 31070

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2016 - 15 December 2016

Azië

13 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

23 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Stage in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: