Waitomo Caves - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Joanita Pagter - WaarBenJij.nu Waitomo Caves - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Joanita Pagter - WaarBenJij.nu

Waitomo Caves

Blijf op de hoogte en volg Joanita

04 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, Waitomo Caves

Hallo!

Hier alweer een reisverslag, met nog 3 weken te gaan voordat het ECHTE avontuur gaat beginnen: 2 maanden reizen met Sjoerd door Nieuw Zeeland en Australie! Ik moet eerlijk bekennen dat ik toch wel erg aan het aftellen ben, maar gelukkig gebeuren hier ook meer dan genoeg leuke dingen!! :)

De week was eigenlijk niet zo heel erg bijzonder. Het begon allemaal behoorlijk standaard en de maandag heeft nog nooit zo 'gewoon' aangevoeld na zo'n verwenweekend bij Jose!

Woensdag mocht ik bij Meike eten die heerlijke pasta met zalm voor me had gemaakt en ik had een flesje wijn bijgedragen! Het was een ontzettend gezellige avond waarbij we een hoop hilarische leuzen voor op Margreet haar haaien hebben bedacht!
Ik snap dat dit enige uitleg nodig heeft! Margreet was 3 mei jarig en Sjoerd had als kado een zwembadje met haaien bedacht zodat ze na alle pech toch nog met haaien kon duiken! Degene die hadden bijgedragen aan het kado hebben allemaal leuzen bedacht die ze op de haaien hebben geschreven en als ik het goed heb begrepen, was de verjaardag ontzettend geslaagd! :)

Donderdag heb ik een avondje gezellig met Fraukje gekletst die na een hele tijd kwakkelen met ziek zijn en koorts hebben toch maar naar de dokter was gegaan die haar vertelde dat ze blaasontsteking had! Was toch wel even schrikken, vooral omdat ze er al zo lang mee rondliep!

Vrijdag was een hele drukke dag op stage, maar tussen alle bedrijven door gingen we toch uitgebreid lunchen voor mijn verjaardag en zaten Diane, Dayle, Karen en ik ruim 1.5 uur te smullen in een pub op k'road! :) Glaasje wijn erbij, helemaal perfect! Toen toch maar voor het laatste uurtje nog aan de slag en toen was het opeens al half 5 en had ik nog een berg met werk liggen! Dat toch maar laten doen voor vandaag (maandag) en na dit verslag gaan we dan ook maar hard aan het werk!
Vrijdag avond gingen we met een groep van 7 (Meike, Barbara, Tim, Toon, Emie, Sanne en ik) eten bij Dutch Delight. Een soort Nederlandse friettent dicht bij Auckland waar we heerlijke kaassoufles, kroketten, frikandellen speciaal, friet met, friet speciaal, pannekoeken, poffertjes en appeltaart hebben gegeten! Wat was dat lang geleden zeg! :) Vervolgens met zijn allen naar het Mexicaans Café geweest waar we heerlijk hebben staan salsa swingen tot een uur of half 3 in de ochtend! Toen toch maar snel naar bed want om 7 uur ging de wekker al weer!!

Zaterdagochtend viel dan ook een beetje tegen, maar na wat opstart probleempjes ging het allemaal weer prima! :) Met Barbara rond half 9 de auto opgehaald (we hadden een busje voor 8 personen gehuurd), maar ze hadden bij Jucy ook een zware ochtend! Om 9 uur kregen we dan ook te horen dat het nog wel 20 minute zou duren voordat we ons busje mee konden krijgen omdat hij eerst nog schoon gemaakt moest worden. We hadden alleen helemaal geen 20 minute, want dan zouden we te laat bij de caves komen. Na een flinke woordenwisseling met het Jucy-vrouwtje toen toch maar een vieze bus mee genomen en konden we met dezelfde groep als vrijdagavond op pad naar de Waitomo Caves! Ik mocht de heenweg rijden en de bus reed als een zonnetje :)
Rond half 1 kwamen we daar aan en hebben we eerst op het parkeerterrein gelunched. Rond 1 uur kregen we de introductie en moesten we alle apparatuur aan trekken: drysuit + jacket, sokken, schoenen, tuigje voor abzeilen en een helm met mijnwerkerslamp! Door de apparatuur konden we bijna niet meer bewegen, maar kregen we ons toch allemaal in het busje gepropt op naar de cave! Daar kregen we eerst instructies hoe we moesten abseilen om vervolgens 35m te abseilen, recht de grot in! Het was erg smal en iedereen was bang dat hij of zij vast kwam te zitten! Gelukkig kwamen we allemaal zonder kleerscheuren beneden en vervolgende we onze toch. Het volgende onderdeel was tokkelen naar beneden waarbij iedereen zijn licht uit moest doen zodat je door een tunnel van lichtjes zoefde van de glow worms! Werkelijk prachtig!
Vervolgens het water in met een tube en toen merkten we pas hoe koud het eigenlijk echt was! brr ongeveer 3 graden!! We mochten een grote rij maken met de tubes en kregen warme chocolademelk en een koek terwijl de gids ons voorttrok door de donkere caves waar heel veel glow worms waren! We kregen ook een beetje geschiedenis te horen hoe en door wie deze grot was ontdekt!
De tubes mochten we weer weg leggen en toen gingen we wandelend de cave in! Nog een paar fantastische foto's gemaakt en 2 watervallen van 4 meter opgeklommen! Helaas was het toen nog maar een klein stukje naar de bewoonde wereld! Het was erg raar om naar 4.30 uur weer boven te komen en ik dacht eerst dat mijn ogen 'niet goed' meer werkten omdat het zo relatief donker bleef buiten, maar dat was de schemer die om half 6 al begon in te vallen! Helaas, het wordt echt herfst hier! Gelukkig is de tempratuur nog steeds heerlijk, rond de 20 graden :)
Na een heerlijke warme douche, warme soup en brood en een diashow van de foto's die zij voor ons hadden genomen, gingen we weer op weg naar Auckland waar we rond half 9 aankwamen. Heerlijk in bed nog een filmpje gekeken na deze zware dag en toen lekker gaan slapen!

Zondag was 'uitslaap' dag, want mijn wekker ging pas om half 9 af om met Meike naar de kapper te gaan (was echt nodig!). Helaas kwamen we er in de stad pas achter dat alles 10 of 11 uur open ging, dus hadden we eerst maar koffie gedronken! Heerlijk om zo op te starten! Vervolgens nog even shoppen bij de Dotti en Barbara en Willemijn hun kadokaart (die ik voor mijn verjaardag had gehad) goed kunnen besteden aan een super leuk jurkje!
Toen eindelijk een kapper gevonden die open was en een uur later waren Meike en ik prachtig geknipt! :) Wat waren we bang dat ze ons haar zou verpesten, maar niets was minder waar!
Vervolgens Barbara opgepikt, want we gingen shoppen in Dress Smart in Onehunga. Dat is een soort outlet centre (Bataviastad in NL) en hebben we daar heerlijk nieuwe en leuke dingetjes gekocht! :) Na genoeg geld te hebben gespendeerd gingen we terug naar huis en hebben we daar een filmpje, Magic Mike, gekeken en pizza laten bezorgen! Jammie wat een Zondag! 's Avonds nog even met Sjoerd geskyped en toen vlug onder de wol!

Vandaag is weer een drukke dag en de week zit weer vol met leuke dingen gelukkig :)

Cheers!

• 04 Mei 2014 - 23:19

Marieke:

Heeej Jootje.....is het nog maar 3 weken tot je gaat rondreizen met Sjoerd?? Wat gaat dat snel...niet meer normaal. En wat je allemaal hebt beleefd en meegemaakt de afgelopen maanden....fantastisch!! En je gaat nog een geweldige 2 maanden tegemoet, wat n leventje!! Heerlijk om te lezen dat je zo geniet van alles......kijk alweer uit naar je volgende verslag.
    Dikke knuffel van ons uit Vlissingen emjm

• 06 Mei 2014 - 13:17

Margriet:

Verwarrend, al die Sjoerden in je verhalen... :)). Veel plezier nog!