Rotorua weekend! - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Joanita Pagter - WaarBenJij.nu Rotorua weekend! - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Joanita Pagter - WaarBenJij.nu

Rotorua weekend!

Blijf op de hoogte en volg Joanita

11 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hallo allemaal!

Hier het een na laatste reisverslag over mijn stageperiode hier! Vanaf vandaag nog 7 dagen stage, wat is de tijd hard gegaan!
Vandaag (maandag 12 mei) komt er ook al een nieuwe intern, Reuben, bij ons die ik het eea mag gaan leren de komende anderhalve week! Ik ben erg benieuwd hoe hij is en hoe dat allemaal zal gaan, sommige dingen zijn hier al zo 'normaal' geworden! :)

Afgelopen week is er best veel gebeurd, ik heb deze week niet echt kunnen boksen helaas. Liam was er maandag niet in verband met de rotorua marathon die hij het weekend had gelopen, dus kregen we John en een iets ander programma voorgeschoteld. Wel erg leuk!
's avonds gezellig met Fraukje gegeten!

Dinsdag was een vrij normale dag, stage en werken. Het was wel erg druk die dag, want Peter wilde graag dat de bank reconciliations gedaan waren aan het eind van de dag. Na mij drie dagen drie slagen in de rondte te hebben gewerkt (vrijdag, maandag en dinsdag) had ik heel april af, behalve 30 april. Door alle stress op kantoor viel dit niet echt in goede aarde bij Peter en kreeg ik een uitbrander dat ik het echt allemaal wel af had kunnen krijgen en dat ik gewoon niet hard genoeg had gewerkt! Man wat voelde ik me boos en verdrietig die dinsdagavond, want ik wist gewoon dat wat hij zei niet waar was en het voelde zo oneerlijk dat mijn harde werken niet werd opgemerkt! 's Avonds nog soep proberen te koken die natuurlijk ook helemaal mislukt was, want zo gaat dat dan op zo'n dag.. Helaas hield Meike, die gezellig bij mij kwam eten, haar gezicht enigzins in de plooi en hebben we braaf de soep opgegeten..

Woensdag weer gewoon naar stage, waar het uiteraard alles behalve leuk was. Ach doorgaan was mijn enige optie, dus de dag gewoon volgemaakt en 's middags Cardio blast gedaan waardoor al mijn spieren pijn deden en daardoor voelde ik me eigenlijk een heel stuk beter! Met Liam een 'date' gepland om drankjes voor mijn verjaardagavond te gaan doen, salsa night on Friday it is!

Donderdag was echt de diepte-punt-dag, want de moraal op het werk was echt tot 0 gedaald. Karen en Dayle staan op het punt om ontslag te nemen en Diane weet niet meer waar ze de energie vandaan moet halen om haar werk gedaan te blijven krijgen. Man man man, wat heeft zo'n sfeer een impact op je energielevel zeg! Gelukkig is Diane 's middags met Jo (HR manager) en Amy (CFO) gaan praten en daarna is de sfeer gelukkig een heel stuk beter geworden! 's Middags kwam mijn favoriete man van kantoor echter binnengelopen op krukken! Liam had een gewicht op zijn voet laten vallen en 3 botjes gebroken! "Wel een heel slap excuus om niet te hoeven salsa dansen hoor Liam!" Maar daar wilde hij niets van weten, hij zou het wel dansen op zijn krukken! :p Boxing class ging dus ook vandaag niet door en in plaats daarvan had Kate een programma opgesteld:
30x jumping jacks met 3k, 30x launches met 3k, 30x burpies met 10k, 30x mountain climbers (met elk been), 30x squad jumps, 30x stand-up/press-ups, 30x sit-ups met 5k en dan een rondje rond het gebouw rennen en vervolgens alles 20x, weer rennen en dan alles 10x plus een laatse keer rennen.. Men wat was ik kapot na deze 45 minute sporten!!

Vrijdag bijna-weekend dag! Heerlijk casual Friday waardoor ik mijn nieuwe jurkje naar het werk aan kon! Zo leuk, want ik kreeg van iedereen complimentjes! :) 's Middags was het voor Liam tijd om zijn schuld af te lossen. Hij had namelijk een weddenschap met poolen verloren en daardoor moest hij mij op lunch trakteren! Ik kreeg sushi, een sapje en een ijsje als toetje! Zo lief en heerlijk zitten kletsen! :) 's middags even naar huis en toen met Meike naar de wenkbrauw-shop om die te laten harsen (en voor haar verven). Helaas kreeg ik toen een berichtje van Liam dat onze salsa night niet door kon gaan omdat hij door een hele dag rennen en vliegen op krukken echt geen energie meer had! Heel jammer, maar heel goed te begrijpen! Toen gewoon lekker met Fraukje daar gaan eten en later sloten Meike, Tim, Barbara en Meike haar Duitse huisgenootje nog aan. 's Avonds nog ff met Bob gedansd en ik lag uiteindelijk om 2 uur te slapen.

Zaterdagochtend 8 uur de wekker was dan ook erg vroeg, maar we gingen weer een weekendje met NZI op pad. Dit keer gingen Barbara en ik alleen mee en bleef Meike een weekendje in Auckland om eens even lekker te relaxen! Willemijn zit nog steeds op het zuidereiland met haar ouders dus die was ook niet mee, maar dat mocht beslist de pret niet drukken, want er waren genoeg anderen mensen! :)
Het weekend begon met een middagje raften van een 7 m hoge waterval!! Wat een ervaring en adrenaline gaat er dan door je heen zeg! Zo ontzettend gaaf! :) Vervolgens opgewarmd in de hot pool die door de geisers van Rotorua wordt verwarmd, heel cool en heel lekker! Om 7 uur konden we zo aanschuiven voor de barbeque en begon het feest met als thema 'nerd'. Ik was alleen zo geradbraakt door de hele rotweek op stage en door het stappen van de vorige avond, dat ik samen met Barbara al om 10 uur op bed lag. Nog even liggen kletsen en daarna viel ik als een blok in slap, heel saai maar o zo lekker!

Zondagmorgen gingen we naar Whakarewarewa Maorivillage! Een dorpje met de echte maori cultuur en maori mensen dat is opengesteld voor de toeristen! Zo gaaf om deze typische Nieuw Zeelandse cultuur van zo dichtbij te kunnen zien! Er werd uitgelegd hoe ze gebruik maken van de natuurlijke warmte bronnen van Rotorua om te koken, baden en leven. Ook nog een maori show gezien waarbij ze de meest typerende dansen en liedjes lieten horen, zoals de Haka (warriors dance). Echt heel erg indrukwekkend om te zien! Natuurlijk moest er iets niet goed gaan: de batterij van mijn camera was na 5 minuten op, maar gelukkig heeft Barbara fantastische foto's voor ons allebei gemaakt! :)
's Middags gingen we luge-en! Dat is een soort karten maar dan worden de karretjes aangedreven door zwaartekracht, want je gaat namelijk van de berg af! Ging af en toe heel hard en op een bepaald punt ging ik zelfs met twee wielen door de bocht!! Super leuk om te doen en vervolgens boven van een heerlijke lunch genoten! Wat een uitzicht op lake rotorua hadden we daar!
Helaas was het toen weer tijd om naar huis en had lieve Meike voor Barbara en mij goulash gemaakt! We konden zo aan tafel schuiven! Jammie! Om acht uur was het dan toch echt tijd om naar huis te gaan en heb ik nog heerlijk met Sjoerd zitten kletsen! De plannen voor de 4 dagen noordereiland zijn rond: we gaan mount taranaki beklimmen!! Iets wat ik ook nog niet heb gedaan, dus extra leuk! :)

Vandaag dus een nieuwe intern! Ik ben benieuwd!

Cheers!

  • 12 Mei 2014 - 01:24

    Meike:

    Hahahaha: 'Helaas hield Meike, die gezellig bij mij kwam eten, haar gezicht enigzins in de plooi en hebben we braaf de soep opgegeten..'

    Gelukkig was het gezellig en de chocola erna was lekker! ;) Beter dat we deze dinsdag steak gaan eten! Jammieeeeeee! :)

    Succes de laatste 7 daagjes! xxxxx

  • 12 Mei 2014 - 07:31

    Corné:

    Hoi Jo,

    Toch wel een klein maori tattootje laten zetten als herinnering ?
    Het lijkt mij gaaf daar zo je verhalen te lezen.


    Groeten Corné

  • 15 Mei 2014 - 13:19

    Opa & Oma :

    Hoi Joanita,
    Wat een verhaal weer en ja chefs zijn soms om op te schieten hááá.
    Maar jammer dat daar door de soep zozozo werd.
    En we kunnen ons niet in denken dat het eral weer bijna voorbij is.
    Maar dan kan het andere avontuur beginnen we zijn zeer benieuwd
    Naar de rest we blijven je volgen.
    Wij hebben nu een paar koude en natte dagen maar dat kan je verwachten in mei.

    Veel Liefs van ons xxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joanita

Actief sinds 13 Jan. 2014
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 31114

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2016 - 15 December 2016

Azië

13 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

23 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Stage in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: