Het laatste weekend als intern! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joanita Pagter - WaarBenJij.nu Het laatste weekend als intern! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joanita Pagter - WaarBenJij.nu

Het laatste weekend als intern!

Blijf op de hoogte en volg Joanita

19 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo lieve allemaal!

Het is maandag 19 mei en ik heb vandaag nog een 'officiele' werkdag! Morgen is er een morning tea voor mij georganiseerd om afscheid te nemen en dan zit het er na die dag (hopelijk) toch echt op! Het hangt nog even in de lucht of ik donderdag en vrijdag vrij krijg, want het is belachelijk druk op kantoor maar ik ga er van uit van wel! :)

Het was een ontzettend hectische week en deze wil ik jullie zeker niet onthouden ! :)

Maandag kwam ik op kantoor aan en bleek dat Karen ziek was, kan gebeuren en ik had genoeg om te doen! Om half 10 kwam de nieuwe intern, Reuben, binnen. Peter heeft hem eerst een rondleiding door het kantoor gegeven en het reilen en zeilen van de YMCA in het kort verteld. Vervolgens mocht ik hem dus onder mijn vleugels nemen en Peter en ik hadden overlegd dat hij eerst de bank statements maar onder de knie moest krijgen.
Ik hem uitleggen wat ongeveer de bedoeling was en hij zat me maar heel schaapachtig aan te kijken. Alles een paar keer duidelijk laten zien, maar ik had niet echt het idee dat hij luisterde of echt oplette dus hem maar gelijk achter de computer gezet om het zelf toe te passen. Bleek dat ik het toch goed had gezien want hij had geen idee waar hij mee bezig was, wat hij moest doen, waar hij moest kijken etc.. Erg vervelend want eerlijk gezegd vertel ik dat soort dingen niet voor niks.. Diepe hap lucht en gewoon rustig en geduldig blijven was zo ongeveer de enige oplossing die ik had.
's Avonds lekker gebokst bij Liam en vroeg mijn mandje in!

Dinsdag was Karen nog steeds ziek. We werden toch wel een beetje bezorgd, want ze was donderdag en vrijdag op cursus geweest en nu al twee dagen ziek. Als ze maar terug zou komen! Peter had gelukkig een klusje voor Reuben wat hem wel een tijd bezig zou houden, dus had ik de computer lekker voor mezelf en heb bergen werk kunnen verzetten (einde van het jaar komt eraan dus druk genoeg!). 's Middags nog naar de spinningles van Grant geweest en 's avonds gezellig met Meike en Barbara naar het Belgisch Biercafe uit eten geweest! Steaknight was weer heerlijk :)

Woensdag nog steeds geen Karen dus besloot ik 's ochtends om haar plaats maar in te nemen, want het werk stapelde zich meer en meer op en ik ben de enige momenteel die weet hoe ze Accounts Receivables moet doen. De 93 mailtjes verwerkt, beantwoord en uitgezocht. Alle ingestuurde dingen verwerkt, contact gehad met clienten en centre managers man wat is die dag omgevlogen! Ik heb Karen de afgelopen maanden erg vaak en veel geholpen dus ik wist heel vaak wel wat ik moest doen, wat mijn taken waren en hoe ik die moest uitvoeren dus ik ben driftig aan het werk gegaan. 's Middags mijn laatste les Cardio Blast gedaan, wat ontzettend jammer dat ik al dat sporten de komende tijd moet gaan missen want ik vind het eerlijk gezegd heerlijk om te doen!

Donderdag opnieuw Karen gespeeld en alle dingen gedaan die woensdag waren blijven liggen of nieuw binnen waren gekomen. Donderdagochtend nog wel even vrij gemaakt om de starbucks met Liam te bezoeken, jammie! :) Ongeveer 10 minuten nadat we terug kwamen begon de boksing les en ik dacht dat de koffie uit mijn oren zou komen! Vervolgens vlug weer aan het werk! 's Avonds nog zo'n 2 uur pannekoeken staan bakken voor de pannekoekenavond die voor vrijdag gepland stond.

Vrijdag weer op Karen haar stoel gaan zitten en 's middags met Liam opnieuw naar Starbucks geweest en vervolgens ook maar gelijk sushi als lunch gehaald onder het mom van het is de laatste vrijdag dat dit kan! Vervolgens toch nog tot 5 uur aan het werk geweest om alles netjes af te krijgen. Vervolgens zouden we met Liam, Jordan (zijn broertje), Fraukje en ik mexicaans halen en vervolgens pannekoeken als toetje eten. Helaas hadden Jordan en Fraukje afgezegd dus hebben Liam alleen pannekoeken gegeten met zoveel zoetigheid erop als we maar konden bedenken! 's Avonds nog naar een vriend van hem toegegaan en daar een filmpje gekeken. Ondertussen waren we hartstikke moe en gingen we dus terug naar empire waar Liam opgehaald zou worden. Om half 3 rolde ik dan eindelijk (uitgeput) mijn bedje in! :)

Zaterdag heerlijk uitgeslapen en rustig aan gedaan. Om 2 uur zouden Fraukje en ik de wijntour hebben op waihiki en ik dacht dat we om 13.30 de ferry moesten hebben. Eenmaal aangekomen bij de terminal bleek dat de ferry alleen om het uur ging en ik verkeerd had gelezen! Tussen alle bedrijven door op het werk even snel een mailtje lezen is niet echt aan mij besteed denk ik ;p Uiteindelijk konden we bij de 2e wijngaard aansluiten en hebben we heerlijke wijntjes gedronken! :) Eenmaal terug in Auckland bij een super lekkere italiaan pizza gegeten en een heerlijk toetje! Nog even langs het belgisch biercafe geweest waar Tim ook zat. Ze hadden daar een live band en I love livebands, maar deze niet zo. De zangeres kon echt wel goed zingen maar elke keer als ze een noot niet kon halen begon ze te schreeuwen.. Heel erg irritant en na een uur hield ik het dan ook echt voor gezien!

Zondag opnieuw heerlijk kunnen uitslapen en vervolgens om 2 uur richting de YMCA gegaan want we gingen karten!! Peter, David, Andre, Jamie, Liam, zijn broerje Jordan en zijn vriendin Kayleigh, en ik zouden met Jon voor zijn verjaardag (29 jaar) gaan karten! We kregen 5 inrij-rondjes, 4 races en 1 finale! Er waren een paar standaard regels: geen contact en NIET inhalen in de laatste bocht want die kon je met maximale snelheid nemen en anders werd het te gevaarlijk. Consequentie: penalty van 15 sec kindersnelheid
De eerste race ging beginnen en ik mocht als 6e starten, geen slechte plek om te beginnen! :) Het ging erg goed tot aan de laatste bocht: ik zag een gaatje en wilde Andre inhalen halverwege de bocht dacht ik shiiit dit mag niet en wilde remmen wat alleen maar meer schade veroorzaakte en jawel hoor mijn kart remde af en daar reed ik met mijn penalty! Na 15 seconden nog wel redelijk mee kunnen rijden maar de 2e race kon ik als laatste beginnen. Die ging erg goed en ik finishte als 5e. De 3e race mocht ik als eerste starten en wist die plek de gehele race vast te houden. De 4e race mocht ik als 2e beginnen en ook dit rondje ging heel goed.
Uiteindelijk f rustmomentje en alle tussenscores zien voor de finale! :) Wie zou er top 3 zijn? Wie zou er bottom 3 zijn? Snelste lap? Allemaal vragen en je kon de competitive voelen groeien! Uiteindelijk werden de scores op het bord geplaatst en bleek dat ik 2e was!! Wat ontzettend cool! Nog nooit gekart, met allemaal mannen behalve Kayleigh en dan 2e zijn!!
Dit was alleen bepalend voor je startplek in de finale en Jordan had de eerste startplek. Hij was dus de man to beat! Het lukte me tot 4 keer toe bijna om hem in te halen maar ik kwam er helaas niet voorbij! Uiteindelijk finishte ik als 2e en stiekem was ik daar wel heel trots op! Werd door de mannen van het raceteam een natural genoemd, hoppa die kon ik in mijn zak steken! :)
Vervolgens nog even wat wezen drinken en toen lekker naar huis. Daar nog even met Fraukje gekletst en toen heerlijk mijn bedje in :)

Vandaag dus mijn 1-na-laatste dag! Vannacht vliegt Sjoerd richting mij en wordt het nog een zware 1.5 dag! Liam heeft aangeboden om met me naar het vliegveld te gaan en ik heb dat aanbod dankbaar aangenomen! Met zijn tween daar zitten lijkt me iets fijner dan daar zelf nagelbijtend te zitten! Hopelijk gaan de komende 2 dagen net zo snel als afgelopen week en hebben ze me op kantoor niet meer nodig!

Cheers!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joanita

Actief sinds 13 Jan. 2014
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 31091

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2016 - 15 December 2016

Azië

13 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

23 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Stage in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: