Ongeloooooofelijk! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joanita Pagter - WaarBenJij.nu Ongeloooooofelijk! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joanita Pagter - WaarBenJij.nu

Ongeloooooofelijk!

Blijf op de hoogte en volg Joanita

07 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo allemaal!
Het laatste reisverslag is van zondag 2 februari en het voelt eigenlijk alweer als eeeeeuwen geleden!
De week is erg rustig begonnen: maandag gewoon braaf naar stage en ik had besloten om mee te doen met de 'box and burn' les op de sportschool. Nou, ik heb vandaag eindelijk geen spierpijn meer als ik moet lachen, zitten, slapen etc! Het was heel erg leuk om te doen, maar echt een uur lang af zien! Het was een soort kick-boks les, waarbij je ook echt een sparringspartner kreeg toegewezen en tussen het boksen door sit-ups, push-ups, sprintjes en squads moest doen! 's Avonds dus maar vroeg naar bed, want ik was echt helemaal kapot!

Dinsdag weer gewoon naar stage, maar toen bleek pas echt hoe erg de spierpijn was! Door al dat opdrukken kon ik mijn armen maar amper boven mijn hoofd krijgen en ook de berg op en af lopen was absoluut geen pretje als je kuiten, bovenbenen en buikspieren zeer doen! 's Avonds gingen we met mensen van NZI naar de bios: the wolf of Wallstreet! Super geniale film, maar als je om half 9 in de bios zit verwacht je toch dat je redelijk op tijd in je bed zou kunnen liggen. Niets was minder waar, want deze film bleek 3 uur te duren waardoor ik om half 1 ein-de-lijk kon gaan slapen!

Woensdagochtend viel dan ook wel een beetje tegen, maar met een vrije dag (donderdag) in het vooruitzicht viel het allemaal nog mee. Op maandag en woensdag zijn er ook om 12.15 running-lessons waar ze met een groepje in Auckland gaan hardlopen voor ongeveer 45 min. In Nederland ging hardlopen me ondertussen redelijk goed af, maar hier viel het toch wel erg tegen. Midden op de dag, dus het was redelijk heet, de bergen en het tempo van mijn mede-runners brak me uiteindelijk op. Ik begon allemaal vlekken te zien en ik denk dat als ik een minuut langer had gelopen ik flauw was gevallen. Dus maar een stukje afgesneden en vervolgens weer met de groep mee terug gelopen naar YMCA. Daar vlug onder douche om nog zo'n 2.5 uur aan het werk te mogen. 's Avonds gingen Margreet, Fraukje en ik wafels eten bij het Belgisch Café, want daar zijn ze woensdag altijd voor de helft van de prijs (dachten we). Niet dus! Ze waren sinds vorige week met de actie gestopt :( Gelukkig kwamen we daar pas bij het betalen achter en hadden we toen al met volle teugen genoten van onze heerlijke wafels!

Donderdag was iedereen vrij en had ik met Meike afgesproken om naar Waiheke Island te gaan. Daar kun je met de Ferry voor $36.00 naartoe (retourticket) en het duurt ongeveer 45 minuten voordat je er bent. Eenmaal aangekomen besloten we dat het huren van scooters of een auto wel een vette manier zou zijn om het eiland te kunnen zien. Wij dus op zoek naar zo'n rental-winkeltje. Uiteindelijk eentje gevonden waar we een auto voor $50,- konden huren. We werden geholpen door de meest vriendelijke Rus die je je maar kunt voorstellen (niet dus -.-), waaraan we geen vragen mochten stellen, want ze zouden stap voor stap door het formulier invullen gaan en dan zou alles wel duidelijk worden. Dat werd het dus helemaal niet en toen hij voor de borg $500,- 'on hold' op onze CreditCard wilde zetten werd het alleen maar erger. Na talloze pogingen wilde dit nog steeds niet lukken en moesten we na 1.5u moeilijk doen op zoek naar een ander vervoersmiddel: fiets of bus?! We hadden de heuvels gezien en besloten toen maar met de bus te gaan, terug naar de pier en op zoek naar een buscompany.
We hadden de keuze tussen een Wijngaarden-buskaart of een explorertour waarbij je je ticket ook de hele dag voor de 'gewone' bussen kon gebruiken. We besloten lekker toeristisch de explorertour te doen, die ons langs de mooiste plekken van Waiheke zou brengen. En dat heeft de buschauffeur ook zeker gedaan! Wat een uitzichten op dit geweldige eiland!! (zie foto's on facebook!)
Na 1.5 uur rond gereden te hebben, hadden we wel zin in een wijntje dus met de gewone buskaart richting de wijngaarden. Bij 'wild on waiheke' heerlijke wijntjes besteld om te proeven (vol glas was $11 en een taste glas $2 waarvoor ongeveer de helft van het glas gevuld werd). Ze hadden daar ook heerlijke zitzakken waar we in zijn gaan zitten pas weer met sluitingstijd uit zijn gekomen. Vervolgens met de bus terug naar het 'hoofdstadje' Oneroa en daar een heeerlijke pizza gegeten! Wat een fantastische afsluiter van zo'n mooie dag was dat zeg! Met de bus en Ferry terug naar Auckland en vervolgens alle verhalen aan Margreet en Fraukje verteld. Zij wilden net weer een aflevering van Prison Break kijken (waar we nu verslaafd aan zijn geworden) dus snel met een glas water en een zak chips naast hun op de bank geploft en rond een uur of 10 mijn bedje maar eens opgezocht.

Het was wel raar om vandaag naar stage te moeten en morgen en zondag weer vrij te zijn. Ik had heel de tijd het gevoel dat het maandag was! Gelukkig wordt het werk wat ik mag doen steeds gevarieerder en moeilijker, waardoor de tijd echt voorbij vliegt!
Vandaag ook mijn bankpas bij de ASB bank geregeld, dus dat was ook ontzettend fijn! Nu alleen nog even uitvogelen hoe ik precies mijn NL'se geld naar mijn NZ'se account over moet boeken!

Voor het weekend zijn er nog geen plannen, maar ik weet zeker dat die er morgenochtend zeker zullen zijn!

Cheers!

  • 07 Februari 2014 - 12:44

    Marieke:

    Weer een ontzettend leuk verhaal Jo!! Erg grappig ook om te lezen.....gaaf hoor!!

  • 07 Februari 2014 - 13:14

    Opa & Oma:

    Hallo Joanita.

    Je heb alweer leuke dingen gedaan.
    Het sport moment was leuk alleen is het dan jammer dat je nadien al je spieren voelt
    maar je weet waarom je het doet.
    En ga je aan komende week weer mee doen?
    Wel Jammer dat het niet lukte om een auto te huren of scooter.
    De foto's geven goed aan dat het er mooi is en jij het naar je zin heb.
    We zien alweer uit naar je volgende verhaal en foto's.
    Met ons is alles goed.
    Ik heb wel een rare week gehad heb twee keer bij Claudia geslapen om op Paulien te passen
    om dat het met de andere Oma niet goed ging die is ook overleden en dan nu begraven.
    Nu dinsdag ga ik weer, maar nu om met Claudia naar het ziekenhuis te gaan vermoedelijk een scheurtje
    in haar elleboog na een val er blijven twee vingers krom staan, maar volgen de dokter komt het goed.
    Maar voor de zekerheid nog foto's maken.
    groetjes van ons en een knuffel xxxxxx





  • 07 Februari 2014 - 19:08

    Ton En Ina:

    Lekker bezig Joan. Eindelijk foto''s toegevoegd bij je leuke verhaal. Mooie omgeving en je zit op een foto achter een goed gevuld bord. Lekker hoor, geniet er maar van. Groetjes van ons allen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joanita

Actief sinds 13 Jan. 2014
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 31142

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2016 - 15 December 2016

Azië

13 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

23 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Stage in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: