Raglan surfing - Reisverslag uit Raglan, Nieuw Zeeland van Joanita Pagter - WaarBenJij.nu Raglan surfing - Reisverslag uit Raglan, Nieuw Zeeland van Joanita Pagter - WaarBenJij.nu

Raglan surfing

Blijf op de hoogte en volg Joanita

09 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Raglan

Hallo allemaal!
Daar zijn we weer met weer een week vol van verhalen en wilde avonturen!

Maandag zat ik met heel kleine oogjes op mijn werk door het ontzettend leuke maar zware weekend en werd ik gelukkig een beetje ontzien door mijn college's! Ik had tot een uur of 2 's middags nog het voornemen om te gaan sporten 's avonds, maar naarmate de dag vorderde werd ik alsmaar moeier. Uiteindelijk heb ik, op advies van Diane, lekker een filmpje gekeken thuis in plaats van mijn wekelijkse boksje te volgen.

Dinsdag was ik alweer een eind opgeknapt en ben ik 's middags lekker gaan sporten. Even alle kilo's van het afgelopen weekend er weer afgesport, heerlijk! Fraukje en Arne waren ondertussen ook weer terug van hun reis naar het zuidereiland en ik heb alle mooie verhalen van hun mogen horen!

Woensdag weer naar stage en 's middags een timetrial gedaan met de rungroup. 3 kilometre hardlopen, zo hard als je kunt. Nu heb ik hier al best veel gesport, maar ik heb maar weinig hardgelopen (heuvels, zuurstof en warmte zijn niet echt in mijn voordeel hier!) dus ik was erg benieuwd hoe ik het er vanaf zou brengen. Ik heb de 3 k in 16 minuten gelopen! Helemaal niet zo'n slechte prestatie al zeg ik het zelf! :) 's avonds zijn we pannekoeken gaan eten bij Sjoerd thuis, om daar alle fotos' en filmpjes van het weekend te gaan bekijken!

Donderdag stage en 's middags weer een boksje op de sportschool gedaan. Het was erg zwaar met planking, opdrukken, situps, murphy's, springen en boksen, maar heb het gelukkig allemaal overleefd! Daarna nog vlug even de sauna ingedoken, gedouched en toen weer vlug aan het werk! 's Avonds hadden we weer salsales en heb daar een hele leuke danspartner op de kop getikt! Samen veel gelachen en we hebben afgesproken nog een paar keer naar een salsa-cafetje te gaan om daar onze skils te oefenen! :)

Vrijdag laatste dag van de week en dat is hier op kantoor goed te merken! Om 12 uur ben ik met Diane gaan lunchen, vervolgens om half 3 met Karen even naar het park geweest en om 3u richting het dak, want daar was een of andere borrel met wijn, pizza, chips en salade! Om 4 uur toch maar eens richting de stad, want ik wilde graag nog een paar leuke hakken voor hier! Margreet en Bouke gingen ook mee (wat kan die Bouke als een vrouw shoppen zeg! Dat duurde maar en duurde maar!) en moesten we rennen en vliegen om onze eetafspraak bij Sjoerd niet te missen, waardoor ik helemaal vergat dat ik een skypeafspraak met mn moedertje had! Mama helemaal in de stress want het is niets voor mij om zoiets te vergeten -sorry mama! Bij Sjoerd heerlijk wraps gegeten met 12 man en toen met zijn allen de stad nog in. Het was niet zo heel erg leuk in de club waar we waren (lenin) dus waren we vrij vroeg weer terug!

Zaterdagmorgen ging om 7 uur de wekker, want we gingen dit weekend surfen in Raglan!! Om 8 uur stonden we bij de bus en realiseerden we ons dat Edwin en Bouke er niet waren. Ik ze voor de zekerheid toch maar even gebeld, bleek dat ik hun wekker was en dat de heren zich hadden verslapen!! Binnen een indrukwekkende 10 minuten stonden ze met hun spullen (zonder portomonnee, paspoort en handdoek) bij de bus en konden we vertrekken!
We hadden een praat-graage buschauffeur die maar niet leek te begrijpen dat het ontzettend irritant was om heeeel de tijd zijn gepraat door de boxen te horen schetteren. Hij bleek ook niet een erg kundige chauffeur want bij een smal bruggetje nam hij de bocht te kort en reed zo een paneel van de zijkant van de bus af! Uiteindelijk toch enigzins heelhuids aangekomen bij ons hostel, wat zo afgelegen was dat er geen bereik was!
Snel onze kamer gezocht en spullen neergegooid en toen kregen we in een loods onze eerste surf instructies! Vervolgens in de bus richting het strand waar we eerst op het droge gingen oefenen om op te staan! Ging allemaal redelijk goed dus we waren er klaar voor om het water in te gaan!
Het was ontzettend mooi weer met weinig wind dus de golven waren relatief rustig, maar toch een meter of 2 hoog! Perfect om te leren surfen dus! De eerste golf kon ik gelijk 'pakken' maar ik was zo verbaasd dat het me daadwerkelijk was gelukt en geshockt omdat ik bijna over Sjoerd heen voer dat ik vergat om op te staan! Snel weer terug, dieper de zee in om het vooral nog een keer te proberen en jawel, de tweede keer stond ik op mijn surfboard! Je kon goed merken dat de ervaring die ik heb opgedaan bij het snowboarden hier goed van pas kwamen, want ik kon mijn board makkelijk sturen zodat hij onder mij bleef drijven! Als het je dan eenmaal is gelukt wil je maar 1 ding: nog een keer! Op het eind waren al mijn spieren erg moe en hadden mijn armen te weinig kracht om goed te peddelen en snelheid te maken om een golf te pakken, tijd om te stoppen dus!
De rest van de tijd lekker gezwommen, gevolleybald en gechilled op het strand. Eind van de middag gingen we terug naar het hostel waar we lekker gingen barbequeen en 's avonds een feest hadden!

De volgende dag hadden we om 9uur ontbijt en gingen we richting een waterval. Helaas was de accu van mijn camera leeg van al het foto's maken van het feest, dus heeft Margreet foto's voor 2 moeten maken! Na de waterval gingen we richting Hamilton voor de Hamilton Gardens, maar de tweede bus had problemen om te starten, dus de jongens van werkbouwtuigkunde zagen hun kans schoon om deze bus weer aan de praat te krijgen. Het mocht helaas niet baten en later hoorden we dat deze mensen ruim 5 uur op een nieuwe bus hebben moeten wachten...
Wij konden gelukkig wel door, maar de Airco had het in onze bus begeven. We zaten achterin de bus, dus hoger als de anderen, dichter bij de motor en met warme lucht die uit het ventilatiesysteem kwam. Je kunt je misschien voorstellen dat het naarmate de reis vorderd warmer en warmer in zo'n bus wordt en we zaten uiteindelijk bijna in een sauna! Gelukkig moesten we maar zo'n 45 min rijden en konden we afkoelen in de heerlijke tuinen, waar een of ander Italiaans festival aan de gang was. Er waren allemaal standjes waar je eten, drinken en ijsjes kon kopen!
Toch maar even cultureel gedaan en een kijkje genomen bij de tuinen. Vooral de maori tuin was erg leuk, want bij de maori's gebruiken ze erg veel beelden van mensen gesneden uit hout. De gekste foto's in deze tuin gemaakt en ontzettend hard gelachen! (we leken wel een stel cultuur barbaren!) Terug in de bus en maar gelijk aan de buschauffeur gevraagd of de airco iets hoger mocht. Deze was kapot vertelde hij, maar als het goed was had hij hem gemaakt.. Niets was minder waar en de hitte nam meer en meer toe. Toen we op het punt aankwamen dat mensen bijna slecht werden van de warmte heeft mr Kluns de bus toch maar even aan de kant gezet en op ons aandringen de emergency luiken in het dak open gezet. Dat verkoelde een hoop, totdat we de file inreden... We moesten onderweg nog stoppen, want mr Kluns was vergeten te tanken en dat gaf ons de gelegenheid om iets te eten bij de McDonald's (fijn... bahbah!). Sushi tentje gevonden iets verderop en lekkere verse sushi gegeten in plaats van zo'n vette burger!
We waren rond acht uur thuis, lekker douchen en een theetje gedronken en toen even met de familie gekletst!

Nu moet ik weer snel aan de bak op stage want er ligt een hoop werk op me te wachten! Komende week weer veeeel leuke dingen: etentjes, salsa en komend weekend Shark cave diving part 2! Hopelijk kunnen we nog een go pro of onderwater camera van iemand lenen...

Cheers!

  • 09 Maart 2014 - 22:50

    Ton En Ina Wieringa:

    Hoi,
    Wat een verhalen de afgelopen weken. Heb niet op al je verhalen gereageerd. (Druk, druk, druk en zelf ook naar Barcelona geweest)
    Wat zal het bij terug keer in Nederland "saai" zijn, na deze belevenissen en wat er nog op het programma staat voor jou de komende tijd. Denk dat je na de verhalen van Fraukje en Arne ook op het Zuidereiland straks in juni ook veel leuke dingen gaat zien en doen.
    Kijken met plezier uit naar je volgende verhaal.
    Lieve groetjes, Ton en Ina

  • 10 Maart 2014 - 06:50

    Bert:

    Eej vrouwke. Weer een reactie van mijn op je mooie avontuur. Wat ben jij een heerlijke genieter. Op deze manier zou iedereen op stage moeten in een ver land. Echt heerlijk steeds om je avontuur te lezen en je manier van schrijven helpt daar zeker aan mee. Een fijne week enne have fun. X

  • 10 Maart 2014 - 17:52

    Opa & Oma :

    Hallo Joanita,
    Wat een mooie week heb je weer gehad.
    En wat sport je veel straks kennen we je niet meer terug zo gespierd en slank.
    Ok wij zijn actief bezig geweest met de fietsen want ook hier mooi weer.
    Ik ben met zus Ria & Claudia na sister act geweest ook was erg gezellig en leuk.
    Dus opa zat even alleen die heeft een boom omgezaagd want die werd te hoog.
    Zo weer hout voor de kachel.
    We zien weer uit naar het volgende verhaal van jou en je aanhang veel geluk weer deze week.
    Liefs van ons en dikke kus xxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joanita

Actief sinds 13 Jan. 2014
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 31145

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2016 - 15 December 2016

Azië

13 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

23 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Stage in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: