White Island - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Joanita Pagter - WaarBenJij.nu White Island - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Joanita Pagter - WaarBenJij.nu

White Island

Blijf op de hoogte en volg Joanita

13 April 2014 | Nieuw Zeeland, Whakatane

Hoi lieve allemaal!

Ten eerste wil ik jullie allemaal heel erg bedanken! Het ziet er naar uit dat de goden mijn verzoek (verbazingwekkend snel) hebben gehoord, want de postbode in Auckland moet overuren draaien! Ik heb vrijdag 17 kaartjes van jullie gehad (alvast) voor mijn verjaardag en ik wil jullie daar heel erg voor bedanken! Ontzettend lief dat zoveel mensen aan mijn verjaardag denken hierdoor voel ik me al heel erg jarig!

Mijn week was eigenlijk vrij rustig! Maandag werken en sporten en dinsdag precies hetzelfde verhaal. Dinsdagavond gezellig gekletst via Skype met Inge en heel veel bekende MAK gezichten kunnen zien! Heel leuk om jullie weer eens te zien en te spreken en te horen hoe het met jullie gaat!
Woensdagavond gezellig met Meike, Willemijn en Barbara theetjes gedronken, chocolaatjes gegeten, foto's uitgewisseld en met Margreet geskyped! Zo leuk, leek het net alsof we weer even helemaal compleet waren!
Donderdagavond weer naar salsales en daarna zo de kroeg ingerold, want Meike en ik gingen pubcrawlen! Heel erg veel gelachen (en gedronken) en 's avonds nog naar de McDonalds. Niet alleen is 's avonds eten slecht voor je en McDonalds ook, maar die combinatie kon mijn arme buikje helemaal niet aan en ik liep dan ook met een buik zo opgezet dat ik wel zwanger leek naar huis! Toen ik de volgende ochtend wakker werd was gelukkig alles weer helemaal normaal!

Vrijdag was ik lekker vrij van mijn werk, want we wilden vroeg weg kunnen rijden voor ons weekendje weg! Vrijdag dan ook heerlijk rustig aan gedaan en rond 3 uur de auto opgehaald bij Jucy. We liepen het terrein op en liepen al beetje rond te kijken welke auto van ons zou zijn (we hadden voor $2 extra een echte 'business class' auto geboekt) Na enige opstart problemen konden we dan rond half 5 eindelijk wegrijden, maar niet zonder slag of stoot.
Ik wilde namelijk een klein stukje achteruit rijden om niet over de stoep te hoeven, maar had de auto die (dicht achter me) geparkeerd stond niet gezien en reed dus zo onze auto er tegen aan! Een scheur in onze business class bumper en een kras op de auto achter ons als resultaat. Gelukkig was de man van de auto niet boos en hoefden we niet eens ons telefoonnummer te geven om de schade te vergoeden (hij ging hem toch verkopen) en het enige wat hij zei was: 'no worries'. Nou dat was op dat moment echt tegen dovemans oren gericht! Nog in shock van de aanrijding gingen we op pad en ik haalde daardoor ook nog eens rechts en links door elkaar en reed al spookrijdend Symonds street op! Dit is een van de hoofdaders van Auckland (onder het mom: als je iets doet... doe het dan goed). Snel een parkeerhaven ingevlugd en gedraaid op het moment dat het kon. Op dat moment wilde ik het liefst de auto uitspringen en nooit meer achter stuur stappen, maar gelukkig loodsten mijn lieve lieverds me er goed doorheen. Eenmaal op de snelweg reden we recht de avondspits in en hebben we ongeveer een uur lang file gereden richting Hamilton. Rond 9 uur kwamen we eindelijk aan bij ons hostel en de man van het hostel was echt een ontzettend aardige kerel die ons BP korting gaf, zonder dat we dat eigenlijk mochten krijgen! Toen toch maar eens aan het avondeten begonnen (Barbara had een heerlijke pastasalade gemaakt) en redelijk op tijd naar bed.

Zaterdag gingen we naar White Island! We moesten er rond 8 uur zijn vanwege het tij en gingen aan boord van een zeer luxe en groot jacht! :) Eenmaal op zee bleek waarom we zo'n grote boot nodig hadden gehad, want er waren behoorlijke golven en al snel zat meer dan de helft van de passagiers te spugen van zeeziekte, heerlijk om te zien op de vroege morgen! Na een uurtje kwamen we dan bij het Island aan. White Island is de actiefste vulkaan van Nieuw Zeeland en omdat uit de kraters rook opstijgt met 'acid' er in moesten we gasmaskers op. Stond heel erg cool! We kregen een hele rondleiding over het Island met veel grappige weetjes over het eiland. Ontzettend mooie en leuke foto's gemaakt en toen weer terug de boot op. Daar ging de helft van de passagiers gelijk knock-out in diepe slaap, want zeeziekte heeft blijkbaar nogal een impact op je energielevel. Op de weg terug naar het vaste land zagen we nog wilde dolfijnen! Meike, die al een keer in de Bay of Islands is geweest, had daar van iemand gehoord dat je grappige geluidjes moet maken omdat dolfijnen daar op af komen, dus stonden er drie Hollandse meiden als een stel keukenmeiden te roepen aan dek om de dolfijnen aan te trekken! Of het effectief was laat ik even in het midden, maar de dolfijnen sprongen in grote getalen op uit het water en het was fantastisch om naar te kijken!
Terug in Whakatane bood een van de bemanningsleden ons aan om ons zondag naar de waterval te brengen waar we ook konden gaan zwemmen! Na enige twijfel besloten we toch op zijn aanbod in te gaan en hebben we ons nummer voor hem op een papiertje geschreven. Zaterdagmiddag ben ik nog vlug een rondje gaan hardlopen en daarna mochten we aanschuiven bij de vriendin van de man van het hostel haar verjaardag! Heel erg leuk, maar we voelden ons wel een beetje ongemakkelijk! We besloten daarom ook om een drankje in de stad te gaan doen en belanden uiteindelijk bij een Ierse pub. Rond 8 uur 's avonds kwamen we weer terug bij het hostel, gingen heerlijk dineren en daarna ontmoeten we de zoon van de man van het hostel met wie ik maar eens even moest praten, want hij had 9 jaar in Melbourne gewoond en dan kon ik mooi de hotspots van de locals horen! Uiteindelijk maar heerlijk voldaan ons bedje ingerold!

Zondag klein beetje uitgeslapen en toen we uit het raam keken waren we behoorlijk teleurgesteld: het regende! We hebben toen het watervalplan maar laten varen en zijn naar rotorua gereden, waar we uiteindelijk in de Hells Gate spa zijn beland! Heerlijk in de (modder)baden gebadderd en rond 2 uur richting Hamilton gereden. Daar eerst nacho's gegeten in een vaag mexicaans restaurant en vervolgens toch maar ergens anders naartoe gegaan voor het hoofdgerecht, want bij de mexicaan stond niks lekkers op de kaart. Na het heerlijke etentje in de auto naar Auckland gestapt waar we rond een uur of acht 's avonds aankwamen! 's Avonds had ik eindelijk de tijd om alle verjaardagskaartjes te lezen, waarvoor nogmaals dank, en even met Sjoerd geskyped. Lekker vroeg onder de wol en vandaag zit ik weer fris en fruitig op kantoor! Ik ben benieuwd wat deze (korte) workweek gaat brengen, want vrijdag zijn we alweer vrij ivm goede vrijdag! :)

Liefs,
Joanita

  • 16 April 2014 - 11:05

    Opa En Oma :

    Hallo Joanita.
    Wat ben je toch een zondags kind als je iemand een deuk bezorgd
    en hij wil er dan niets van weten.
    Het verdere verhaal was weer gezellig.
    En wat fijn dat je zoveel verjaardags kaartjes heb gekregen.
    We Hopen dat je onze Kaarten ook gehad heb al waren die niet voor je verjaardag.
    Want daar waren we te laat mee ( soms vergeet je de tijd ).
    Maar we willen bij deze Je Hartelijk Feliciteren met je 21 verjaardag
    we gaan er een glaasje en een grote koek op nemen.
    EEn dikke Knuffel Van ons xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joanita

Actief sinds 13 Jan. 2014
Verslag gelezen: 2425
Totaal aantal bezoekers 31140

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2016 - 15 December 2016

Azië

13 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

23 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Stage in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: