Het avontuur kan beginnen! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Joanita Pagter - WaarBenJij.nu Het avontuur kan beginnen! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Joanita Pagter - WaarBenJij.nu

Het avontuur kan beginnen!

Blijf op de hoogte en volg Joanita

24 Januari 2014 | Australië, Brisbane

Het avontuur kan beginnen!

Donderdagmiddag de laatste spullen in mijn koffer gestopt, de combinaties van de sloten verandert en toen was het om vier uur s middags toch echt tijd om in de auto te stappen met de hele familie! 
Onderweg naar Schiphol werd ik in stijl uitgezwaaid door Nederland met de ene stortbui na de andere en de nodige files! Door al deze vertraging zat ik op den duur als een gespannen bommetje in de auto, helemaal in paniek omdat ik m'n vlucht ging missen! Uiteindelijk bleek alles, zoals altijd, weer goed te komen! Sjoerd was ook met z'n ouders naar Schiphol gekomen en nadat ik was ingechecked zijn we eerst met z'n allen uit eten gegaan, wat ontzettend gezellig was! Maar uiteindelijk wordt het dan tijd om van deze ontzettend lieve mensen afscheid te nemen... Na de nodige knuffels, kussen en tranen ging ik alleen door de douane op weg naar het grote avontuur! 

Toen ik mijn gate had gevonden, werd ik gelijk op de proef gesteld! Ik wilde nog een berichtje sturen dat ik alles had gevonden en dat het allemaal goed met me ging, maar tot mijn grote schrik weigerde mijn telefoon ook maar iets te doen! Na een paar keer op de aan/uit-knop te hebben gedrukt, wat ook niet hielp, heb ik toen maar ( toch wel erg in paniek) de mensen voor mij in de rij om hulp gevraagd en zij kwamen met de doodeenvoudige oplossing om de accu er uit te halen en het dan nog eens te proberen. En ja wel, mijn telefoon was na deze kleine ingreep weer geheel tot mijn beschikking! Ik ben die mensen heel erg dankbaar en kon eerlijk gezegd wel door de grond zakken dat ik zelf dit niet had bedacht..

Met een kleine vertraging zat ik dan in het vliegtuig richting Dubai! Ik had wel eens eerder gevlogen, maar dit was dan met de goedkoopste maarschappij richting een of ander vakantieoord. Toen ik het vliegtuig van emirates in stapte ging er een nieuwe wereld voor me open! Stewardessen gehuld in mooie kleding (wel inclusief raar hoedje en 'sluier'), een eigen ingebouwd tablet met meer dan 200 films, televisieseries, radio, muziek en een programma waarbij je de vliegreis kunt volgen! Ik had gehoopt op een leuke rijke sjeik naast me in het vliegtuig, maar dat werd me helaas niet gegunt, het was een dikke arrogante fransoos dus het was een stille vlucht.. 
Tegen de ochtend werden we wakker gemaakt door de kapitein en kwamen we om 7.30 lokale tijd aan op Dubai. Toen ik uit het vliegtuig wilde stappen en heel beleefd in het Engels bedankte kreeg ik een 'tot ziens' van de piloot wat mij toch wel enigzins verbaasde! Heb ik dan zo'n kaaskop?! 

De vlucht naar Brisbane zou om 10.25 uit Dubai vertrekken, maar we hadden flinke vertraging en stegen denk ik rond een uur of 11.30 op. Gelukkig kon ik verbinding maken met de WiFi daar en heb zo nog kunnen kletsen met m'n mama, wat erg fijn was! Ook heb ik daar een meisje uit Zwitserland leren kennen, zij gaat voor 5 weken naar nieuw Zeeland en ik heb gezellig met haar kunnen kletsen om de tijd te doden..
Ik mocht deze vlucht bij het raam zitten (in het zonnetje!) en zit naast een heel lief Schots echtpaar wat hun kleinkind gaat opzoeken in Australië! 

Via het programma aan boord kan ik enigzins bij houden waar we vliegen, want het is ondertussen ook weer donker buiten.. Het is nog 4141 Miles en 7:37 uur naar brisbane! De vlucht duurt in totaal 13 uur, dus we zijn bijna op de helft!

Keep you posted! 
Love,
Joanita 






  • 25 Januari 2014 - 09:03

    Ton En Ina Wieringa:

    Fijn te lezen dat de reis tot op heden goed is verlopen. Heb je niet gekeken wie er naast stoel 35C? zat, wat eigenlijk je stoel zou zijn. We kijken met belangstelling uit naar je volgende verhaal. Lieve groetjes, Ton en Ina

  • 25 Januari 2014 - 12:19

    Opa & Oma:

    Het is een heel mooie verhaal, jammer dat ‘t je slecht getroffen heb met je naaste passagier.
    Maar fijn dat het verder zo goed gaat gr.xx

  • 25 Januari 2014 - 21:10

    Peter:

    Hoi schat,

    Een lange reis gehad met ontzettend veel indrukken. Helemaal aan de andere kant van de wereld.
    Hopelijk ga je een prachtige tijd tegemoet en ontzettend veel leuke mensen ontmoeten.
    Ik vind het knap dat je dit helemaal alleen doet en er ook zo ontzettend veel probeert eruit te halen.
    Een stage in een vreemd land is voor velen al een behoorlijke stap, maar helemaal in Nieuw Zeeland dat moet je toch maar even doen.
    Toch moest ik toch wel even slikken toen ik je de douane zag passeren en dat je definitief op reis ging.
    Maar we vinden het zo ontzettend leuk voor je !
    Maak er iets van en zorg goed voor jezelf.
    We hebben je op de hele vluchtreis kunnen volgen op de site van flightradar24.com, reuze spannend allemaal. Zó kan ik zien wanner je weg vloog uit Dubai en een paar uur later boven Sri Lanka was.
    Gisteravond (onze tijd 22.00) hebben we constant achter de laptop gezeten op je te volgen op weg naar je landing in Brisbane.
    Een hele geruststelling dat er stond dat je vliegtuig geland was.

    Geniet er lekker van.

    Papa.

  • 27 Januari 2014 - 10:24

    Els De Pagter:

    Na een paar (veel) uur bijslapen ziet new zeeland er prachtig uit. Vanddag lekker op strand geweest. Nu ff slapen. Morgen werken en dan weer gezellig bij ons aan het ontbijt aanschuiven om te vertellen van je avontuur ;) prima toch. Tot morgen ochtend x x x voor jou avond hihi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joanita

Actief sinds 13 Jan. 2014
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 31132

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2016 - 15 December 2016

Azië

13 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

23 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Stage in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: