Update! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joanita Pagter - WaarBenJij.nu Update! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Joanita Pagter - WaarBenJij.nu

Update!

Blijf op de hoogte en volg Joanita

23 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo allemaal!

Mijn vorige reisverslag heb ik op 13 februari geschreven, dus vandaag 23 februari is het zeker weer eens tijd om een nieuw te schrijven!

Vrijdag 14 februari (valentijns dag) ben ik natuurlijk overdag weer naar stage gegaan en 's avonds naar het Albert park waar het Lantern Festival vanwege het Chinese Nieuw jaar was. Het was duidelijk te merken dat het een Chinese aangelegenheid was, want ik denk dat iedere Chinees die in Auckland of omstreken woont naar het park was gekomen. Wat een drukte was het die avond zeg! Ze hadden ook een soort lange straat met tentjes waar je eten kon halen, maar daar was het zo druk dat je niet eens meer fatsoenlijk kon lopen! Je werd als het ware gedragen door de mensenmassa om je heen!
Na een paar uur hadden we het dan ook wel gezien met de drukte, dus zijn we naar Father Ted (Ierse pub) gegaan en hebben we daar de nodige drankjes genuttigd!

Zaterdag was de Auckland citytour. Natuurlijk hadden we al een groot deel van Auckland gezien in de tijd dat je hier zelf bent, maar het was zeker leuk om van de buschauffeur het een en ander te horen over de omgeving. Ook zijn we naar Devonport gereden, waar de zangeres Lorde oorspronkelijk vandaan komt!
Na de citytour zijn we lekker in het park gaan chillen en hadden we ons eten bij een van de chinese tentjes gescoord (erg lekker!). Na het eten naar huis gegaan, daar lekker gedouched en getut en toen met een groepje gaan stappen (Barbara, Willemijn, Edwin, Bouke, Margreet, Pete en ik). Wat een onvergetelijke avond heb ik met deze lieve mensen gehad. De volgende dag kwamen dan ook de nodige verhalen naar boven en werden de black-outs van sommige weer aangevuld!

Zondag heerlijk gaan uitbrakken op het strand van Takapuna. De jongens hadden een volleybal mee genomen dus we hadden genoeg om ons te vermaken. 's Avonds lekker op tijd naar bed, want de volgende dag ging om 7 uur de wekker af!

Maandag na het werk vlug alle boodschappen gedaan voor de week zodat ik daar niet meer achteraan hoefde. Ik had nog wel iets heel raars, want toen ik de straat over wilde steken, kwam een man mij tegemoet lopen die opeens bewusteloos neer viel. Nu staat Nieuw Zeeland vooral bekend om zijn vriendelijke bewoners, maar nu liep iedereen de man gewoon voorbij die lag te stuiptrekken op de grond.
Na een paar keer help roepen en 'call 111!' kwamen er dan eindelijk mensen toe gesneld om de man te helpen en hem van de straat de schaduw in te tillen! Ik ben niet veel langer gebleven, want eerlijk gezegd had ik niet zo'n zin om de man te zien doodgaan of met spoed een ambulance ingetild te zien worden...

De rest van de week verliep zeer rustig. Wel hebben Meike, Aniek en ik een 8 weekse salsacursus hier gekocht, waar we donderdag 27 februari mee kunnen beginnen! Ik heb ontzettend veel zin om weer te gaan dansen, want ik begin het nu na twee jaar toch wel een beetje te missen.. Voor de rest veel gesport en erg veel gelachen met mijn collega's op het werk!

Donderdag hadden we van New Zealand Internships nog een netwerkborrel. Er waren verschillende Nederlandse ondernemers die hier nu permanent verbleven en hier hun bedrijfje hadden opgezet. Door het sporten die middag en het feit dat ik niet had gegeten, sloegen de wijntjes in als een bom en verliet ik de borrel enigzins tipsy! Niet erg professioneel, maar wel erg grappig!

Vrijdag had ik een erg relaxte dag op het werk. Allereerst wat papieren opgeruimd, toen bij Karen mee gekeken die de 'receivables' doet op kantoor en vervolgens met Robert, Diane, Jamie en Lisa gaan lunchen. We hadden een wrap gehaald bij TANK (super gezonde salades hebben ze daar!) en deze lekker opgegeten in het park. Toen ik rond 13.15 terug op kantoor kwam, ben ik daarna naar het fitness centre gegaan, want daar hadden ze een pingpong-tournooi voor alle werknemers opgezet. Eerst de spelers aangemoedigd en vervolgens met Diane en Rachel zelf een tijdlang gepingpongd! Om 3u vond ik het eigenlijk wel mooi geweest en mocht ik gelukkig naar huis!
Onderweg terug naar het appartement kwam ik Meike tegen en spraken we af onze spullen gauw thuis af te zetten en vervolgens nog even naar het park te gaan. Het was die dag 27 graden en vol op zon dus het was bloedje heet om 16.00u in het park! Daar tot een uurtje of 7 gelegen, vervolgens samen gegeten en toen ben ik begonnen met mijn koffer (die ik van meike mocht lenen) in te pakken voor het weekend.
's Avonds nog met Bouke, Edwin en Sjoerd naar het park gegaan en met hun een paar biertjes gedronken. Om 12 uur was het dan toch echt wel tijd om naar bed want de volgende dag ging om 8 uur de wekker om naar Coromandel te vertrekken!

Omdat mijn reisverslag anders wel erg groot word, schrijf ik hem even in twee delen, dus voor het deel van Coromandel: zie het volgende reisverslag!

Cheers!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joanita

Actief sinds 13 Jan. 2014
Verslag gelezen: 475
Totaal aantal bezoekers 31143

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2016 - 15 December 2016

Azië

13 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

23 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Stage in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: