Coromandel! - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Joanita Pagter - WaarBenJij.nu Coromandel! - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Joanita Pagter - WaarBenJij.nu

Coromandel!

Blijf op de hoogte en volg Joanita

23 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Coromandel

Zoals beloofd: hier het tweede deel van mijn reisverslag! Het is maar goed dat ik vandaag (maandag 24 februari) vrij ben, zodat ik alle tijd heb om jullie er alles over te kunnen vertellen.

Op zaterdag 22 februari vertrokken we dan om negen uur met de bus naar Coromandel. Onze buschauffeur heette Splash (alle buschauffeurs van STRAY hebben een nickname daar!) en hij had een hele grote soort muts op en heeft dreadlocks, echt een beetje een apart figuur maar wel super aardig!
Splash hield ook wel van een beetje gas geven, want hij scheurde echt met de bus over de weg!!

Onderweg zijn we nog gestopt bij een groot winkel centrum (vlakbij Thames) zodat we daar onze lunch, drank en lekkere dingen voor 's avonds konden kopen. Barbara en ik besloten een drie liter pak wijn te halen voor 's avonds, want dat was een stuk minder gezeul als die flessen! :p
In de bus was het erg gezellig, ondanks al het gehobbel en gebobbel door het rond gesjees van Splash! We kwamen rond 1u in de middag aan bij Hahei (een dorpje in the Coromandel region). We stonden daar op de top van een berg en zijn toen een wandeling van 45 min gaan maken om bij the cathedral cove te komen, dé bezienswaardigheid van Coromandel.
Gelukkig had ik 's ochtends mijn bikini al aan getrokken (ook al zag het er totaal niet naar uit dat het mooi weer werd want het regende bij vertrek!) want bij de cathedral cove scheen de zon! Na het nemen van wat foto's was het dan ook tijd om een heerlijk verfrissende duik te nemen in het super blauwe water!
Door de wind die er stond en de stroming, waren er super hoge golven in de zee en dat maakte het zwemmen alleen maar leuker! Barbara en ik waren echter een keer bijna verdronken (dachten we) toen een hoge golf precies voor ons omsloeg en de kracht van het water ons verpletterde! Gelukkig kwamen we heelhuids weer boven en konden we er na wat geproest heel hard om lachen!
Het water daar is ontzettend blauw en erg helder, daar heb ik me heel erg over verbaasd! Wanneer ik tot mijn navel in het water stond, kon ik gewoon nog steeds mijn tenen zien! Echt ontzettend mooi! (zie foto's op facebook!)

Rond een uur of half 5 zijn we terug naar de bus gelopen, waarna Splash ons naar het Hot Water Beach heeft gebracht zo'n 10 km van cathedral cove vandaan. Op hot water beach heb je dus warm water, als je op de juiste plek een gat graaft. Dit komt door de vulkanische activiteit onder het strand en het feit dat de zee het strand vochtig houd. Hierdoor ontstaan er plekken waar je warm water hebt en als je een kuiltje graaft, kun je heerlijk in het warme water zitten. Natuurlijk moesten wij weer een beetje de grens opzoeken, wij hadden namelijk een plek gevonden waar het water ontzettend heet was, dat je niet eens een kuiltje kon graven omdat je anders je voeten verbrandde!
Na hot water beach was het tijd om naar het hostel te gaan en daar een bed te zoeken! Aniek en ik gingen voor het eten nog even op ontdekkingstocht naar de wc's en douches en vonden toen iets meer dan waar we naar zochten. Gabrian was gaan douchen, maar was vergeten de deur op slot te doen, dus toen wij de deur open trokken leidde dit tot een ietswat ongemakkelijke situatie. Snel de deur dicht!! Marcel en Ronald hadden de barbeque al aan gezet, dus konden we zo voor het diner aanschuiven (sla, brood, hamburger, worst en saus, maar het smaakte heerlijk!).
Na de barbeque zelf gaan douchen en eerst 10x gecontroleerd of mijn deur wel op slot zat! Vervolgens heerlijk buiten gezeten en wat wijntjes gedronken tot het tijd was om naar de kroeg te gaan. Die was in het dorpje en was ongeveer 15 minuten lopen. Opnieuw een ontzettend leuke avond gehad en erg veel gelachen! Ik had mijn camera mee genomen en dit heeft tot een aantal onvergetelijke foto's geleid!

De volgende morgen hadden we om 10 uur ontbijt (wij hadden geluk en waren groep 2, groep 1 zat toen al in hun kayak!!) en rond 11 uur gingen wij ook richting het strand. Daar heerlijk gelegen (Splash met een ijsje betaald om de bus open te doen) en vervolgens mochten wij ook in de kayak stappen.
Edwin en ik gingen samen in een kayak en hadden ons voorgenomen iedereen nat te maken. Dit hebben we uiteindelijk wel enigzins, maar niet heel erg gedaan! Het was ontzettend mooi om in deze zee kayak over het water te gaan (waren wel hoge golven en veel wind!) en vanaf zee naar de kust te kunnen kijken. We zijn naar cathedral cove gevaren en vervolgens daar even op het strand koffie gedronken, die Ben (de begeleider) voor ons had gemaakt. Daar nog even heerlijk zwemmen en vervolgens in een iets gewijzigde volgorde weer terug naar de rest gevaren. We moesten de teams iets wijzigingen, omdat Willemijn zich niet lekker voelde en Aniek daardoor in haar eentje moest kayakken wat voor haar erg zwaar was, dus ik moest Mascular Edwin afstaan aan Willemijn en vervolgens zelf iets harder aan de bak samen met Aniek.

Al met al kwam iedereen heelhuids en enigzins tegelijk aan op het strand, waar we nog even konden zwemmen en chillen voordat we aan onze reis terug naar Auckland zouden beginnen.
Uiteindelijk vertrokken we rond 17.00u en kwamen we om 20.00u aan in ons appartment.
Wat een ongelofelijk gaaf weekend en wat een indrukken!!

Het is wel erg fijn om vandaag (maandag) vrij te zijn zodat ik even kan bekomen van het zware weekend! Straks gaan we met een groep naar minister timmermans die in Auckland is voor een of andere kranslegging :p

Deze week hoef ik alleen maar woensdag en donderdag naar stage en gaan we vrijdag op weg naar Gisborne, want we gaan met haaien zwemmen (wel in een kooi hoor! )

Keep you posted!

Liefs,
Joanita

  • 24 Februari 2014 - 07:39

    Margriet:

    Klinkt allemaal geweldig meid. Go for it girl! XXX

  • 24 Februari 2014 - 07:46

    Els De Pagter:

    Wat een gewelig avontuur, maar wat is de wereld daar mooi!! Heerlijk om al die jongelui bij elkaar te zien, en nog leuker dat jij daar tussen staat! Prachtig, wat een mooie zee, en een stralende Joanita ;) LOVE YOU . Doe je de groetjes aan Timmermans van mij en voorzichtig op naar het nieuwe spanennde weekend x x x

  • 24 Februari 2014 - 07:47

    Corne:

    Wat een belevenis weer en leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt daar.
    Spannend ook als je haaien gaat spotten en pas wel op hè handjes niet door de tralies steken hoor!
    Veel plezier en geniet er van (en dat zal je zo te lezen wel doen).

    Groeten Corné

  • 24 Februari 2014 - 17:13

    Marieke:

    Wow Jo!!! Wat lees ik nu toch?? Ga je met haaien zwemmen?? Met the Great White?? Als dat zo is dan ben ik zoooooooo ongeloooooflijk jaloers want dat wil ik mijn hele leven al!! Ben erg benieuwd!!

  • 24 Februari 2014 - 17:23

    Opa & Oma:

    Wat een mooie dingen heb je weer gedaan en de foto's zijn ook geweldig.
    Nu op naar de haaien en we hopen ook dan op leuke foto's.
    We blijven mee genieten op afstand geweldig toch dit.
    Liefs en een dikke kus xxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joanita

Actief sinds 13 Jan. 2014
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 31148

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2016 - 15 December 2016

Azië

13 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

23 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Stage in Nieuw Zeeland

Landen bezocht: